wtorek, stycznia 08, 2008

Jak było w pracy?


‘Jak było w pracy?’ to pytanie, które najczęściej słyszała Agnieszka, po powrocie z pracy do domu. Wakacyjne wyjazdy zarobkowe stały się dzisiaj złem koniecznym. Agnieszka Gawędzka, studentka gdańskiej ASP, wakacje przepracowała w jednym z angielskich hoteli, czego rezultatem jest wideo ‘6.35 per hour’. „Kiedy robiłam ten film byłam w punkcie zawieszenia w życiu. Postanowiłam, że udokumentuję swoją pracę. Miałam ograniczony czas, nad którym nie mogłam zapanować. Druga część filmu zdradza mój kryzys. Wtedy trochę pękłam”- zdradza Gawędzka. Film ‘6.35 per hour’ zdobył wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu multimedialnego Doliny Kreatywnej. W skład jury weszli: Agata Groszek, Katarzyna Górna, Piotr Krajewski, Ivo Nikić i Sławomir Sobczak. Piotr Krajewski zwrócił uwagę na jego siłę terapeutyczną, wieloznaczność, ironię i pewnego rodzaju tragedię. Dla Agnieszki Gawędzkiej najważniejsza jest szczerość i uczciwość wobec odbiorcy, dlatego w swoich pracach unika efekciarstwa. „Szczerość to jest ekshibicjonizm.-tłumaczy Agnieszka- Granicą jest choroba. Te dwa elementy trzeba wypośrodkować.” Gawędzka wykorzystuje wideo ponieważ według niej jest to medium mające dużą siłę odziaływania, dzięki czemu, łatwiej jest wyrazić mocne rzeczy.

W piątek w Małej Zbrojowni zostanie otwarta wystawa Agnieszki Gawędzkiej „nikt/nic/nigdzie”. Pokazane zostaną najnowsze video, wybrane starsze video, obiekty, linoryt 'diagnostyka chorób kobiecych' (listopad-grudzień 2007), oraz będzie można skonsumować wyroby czekoladopodobne i trochę kolorowych dragów zapijając płynami do dezynfekcji.

O.G.

tutaj można obejrzeć rozmowę z Agnieszką Gawędzką

http://www.itvp.pl/informacje/video.html?channel_id=499&site_id=550&genre_id=504&form_id=479&video=29814

Piątek

11.01.2008

13:00 – 16:00

Mała Zbrojownia

Brak komentarzy: